Danes namesto kruhka: vrtanek in … pletenice.

Rada pletem. To zimo sem pletla predvsem sovice. Pred kratkim je ena takole pozirala:

Sovica.

Prejšnji teden sem prvič spletla pletenice. Tako ljubke so. Pletenice vseh vrst, oblik in okusov so mi ta teden stalno rojile po glavi. Pozabila sem na kruh, v misli se je prikradla kombinacija suhih brusnic in pomarančne lupinice. To okusno kombinacijo je na Kinfolk srečanju v obliki piškotov predstavila Darja iz Bazilike.

Za pripravo droži in testa sem pokukala sem, namesto suhih brusnic sem dodala suhe češnje, namesto pomarančne pa sem dodala limonino lupinico. Tako kot prejšnji teden sem tudi suhe češnje čez noč namočila v vodi.

Odločila sem se, da bom spletla nekaj vrtankov in pa pletenice s 4 prameni. Napredujem.

Vzhajano testo.

Kako spletemo vrtanek?

Za vrtanek potrebujemo 2 pramena testa. En pramen položimo v navpičen položaj, drugega pa prečno glede na prvega na približno treh četrtinah njegove dolžine.

Vrtanek, prvi korak.

V drugem koraku spodnji del pramena, ki je položen prečno, navijemo okrog navpičnega pramena.

Vrtanek, 2. korak.

Nadalje 2. korak ponavljamo toliko časa, dokler ne zmanjka pramena. Navijemo tudi na zgornjem delu pramena. Konca navitih pramen združimo v krogu.

Vrtanek, 3. korak.

Vrtanek.

Kako spletemo pletenico s 4 prameni?

Čisto enostavno. Štiri pramena najprej na vrhu narahlo pritisnemo, lahko jih tudi s čim obtežimo. 

Pletenica, 1. korak.

Zapomnimo se, da vedno prepletamo le skrajno desni pramen. Prepletemo ga od desne proti levi nad tretjim, pod drugim in nad prvim, skrajno levim pramenom.

Pletenica, 2. korak.

Pletenica, 3. korak.

Pletenica s 4 prameni.

Premažemo z jajcem.

Pa dober tek!

Hej, kar povej.